Thursday, March 7, 2019

ပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးႏွင့္အဖြဲ႕ တနသၤာရီ တိုင္းေဒသႀကီးရွိ တကၠသိုလ္၊ဒီဂရီေကာလိပ္၊ေကာလိပ္၊ အစိုးရနည္းပညာ အထက္တန္းေက်ာင္း၊ အေျခခံပညာ အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ားသို႔ သြားေရာက္၍ ပါေမာကၡခ်ဳပ္၊ဒုတိယပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ား၊ ေက်ာင္းအုပ္၊ဆရာ/မမ်ား၊ေက်ာင္းသား/သူမ်ားႏွင့္ေတြ႕ဆုံ

ေနျပည္ေတာ္ ၂၀၁၉ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၃


ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးေဒါက္တာမ်ိဳးသိမ္းႀကီးႏွင့္အဖြဲ႕သည္ ၿမိတ္တကၠသိုလ္ရွိ ပါေမာကၡခ်ဳပ္၊ ဒုတိယပါေမာကၡခ်ဳပ္ႏွင့္ဆရာဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံပြဲအခမ္းအနားကို ၂၃၊ ၂၊ ၂၀၁၉ ရက္ေန႔ နံနက္ ၁၁ နာရီတြင္ ၿမိတ္တကၠသိုလ္ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ခန္းမ၌ က်င္းပသည္။ ေရွးဦးစြာ ၿမိတ္တကၠသိုလ္ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ေဒါက္တာနီနီဦးက ၿမိတ္တကၠသိုလ္၏ဖြဲ႕စည္းပုံ၊ သင္ၾကားသင္ယူေနမႈအေျခအေနမ်ားႏွင့္ ေဆာင္႐ြက္ေနသည့္ပညာေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ရွင္းလင္း တင္ျပသည္။ ထို႔ေနာက္ နည္းပညာ၊သက္ေမြးပညာႏွင့္ေလ့က်င့္ေရးဦးစီးဌာန ၫြန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာေအးျမင့္၊ ပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ားေကာ္မတီ အလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႕၀င္ ရန္ကုန္အေနာက္ပိုင္း နည္းပညာတကၠသိုလ္မွ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ေဒါက္တာၾကည္စိုးတို႔က  ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေဆာင္႐ြက္ ေနမႈမ်ား၊ ကမာၻ႔တကၠသိုလ္အဆင့္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား၊ တကၠသိုလ္ပဋိဥာဏ္ေရးဆြဲေဆာင္႐ြက္မႈမ်ား၊ အရည္အေသြးအာမခံမႈ၊ သုေတသန၊ ႏိုင္ငံတကာတကၠသိုလ္မ်ားႏွင့္ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈမ်ား၊ ပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ားေကာ္မတီ၏ ေဆာင္႐ြက္ေနမႈအေျခအေနမ်ားႏွင့္ ဆက္လက္အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္မည့္လုပ္္ငန္းစဥ္မ်ားကို ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။ ယင္းေနာက္ တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ လူမႈေရးႏွင့္ပညာေရး၀န္ႀကီးဦးဟိုပင္က ဆရာႏွင့္ေက်ာင္းသား ေႏြးေထြးစြာ ပူးေပါင္းလက္တြဲ၍ အရည္အေသြးရွိေသာပညာေရးစနစ္ေဖာ္ ေဆာင္ႏိုင္ေရး၊ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ ဆလုံတိုင္းရင္းသား ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား တကၠသိုလ္ ပညာသင္ယူခြင့္ရရွိႏိုင္ေရးအတြက္ ၀ိုုင္း၀န္းပံ့ပိုးကူညီေဆာင္႐ြက္ေရးတို႔ကို ရွင္းလင္းေျပာ ၾကားသည္။ ယင္းေနာက္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးေဒါက္တာမ်ိဳးသိမ္းႀကီးက အမွာစကား ေျပာၾကားရာတြင္  ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ အမ်ိဳး သားပညာေရးမဟာဗ်ဴဟာစီမံကိန္း(၂၀၁၆-၂၀၂၁)အရ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း၊ ပညာေရးစနစ္ႀကီးတစ္ခုလုံး၏ အေျခခံေဖာင္ေဒးရွင္းသည္ အေျခခံပညာေရး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အေျခခံပညာေရးတြင္ KG+12 ပညာေရးစနစ္ကို ေဖာ္ေဆာင္လ်က္ရွိၿပီး ေက်ာင္းသုံးဖတ္စာအုပ္မ်ား အသစ္ျပဳစုျခင္း၊ ဆရာဆရာမမ်ားအား သင္ၾကားသင္ယူမႈနည္းစနစ္မ်ား ပို႔ခ်ျခင္း၊ အရည္အေသြးျမႇင့္သင္တန္းမ်ားဖြင့္လွစ္ျခင္း၊ ေက်ာင္းမ်ား၏လိုအပ္ခ်က္မ်ား အခက္အခဲမ်ား ျဖည့္ဆည္းေျဖရွင္းေပးျခင္းစသည္ျဖင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲအေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္္လ်က္ရွိ ပါေၾကာင္း၊ အဆင့္ျမင့္ပညာက႑တြင္ တကၠသိုလ္မ်ားအရည္အေသြးျမင့္မားေရးအတြက္ ဆရာ ဆရာမမ်ား၏အရည္အေသြးျမင့္မားေအာင္ အၿမဲမျပတ္ႀကိဳးစားေဆာင္႐ြက္ၾကရန္ လိုပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔၏ အဂၤလိပ္္စာ၊အိုင္စီတီ ကြၽမ္းက်င္မႈႏွင့္သင္ၾကားသင္ယူမႈ အရည္အေသြး ျမင့္မားေရးတို႔ကို ျမႇင့္တင္ေဆာင္႐ြက္ၿပီး ေဒသအတြက္ အႀကိဳးရွိထိေရာက္ေသာ အသုံးခ်သုေတသန လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ေစလိုပါေၾကာင္း၊အထူးသျဖင့္ ေဒသတြင္းလိုအပ္ခ်က္ျဖစ္သည့္ စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴေရး၊ ေရလုပ္ ငန္း၊ ခရီးသြား၊သတၳဳတြင္း၊ေဈးကြက္စီးပြားေရး၊ဘဏ္လုပ္ငန္း၊ရာဘာ၊ အိုင္တီနည္းပညာ၊ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး၊ ဒီေရေတာ အစရွိသည့္လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အက်ိဳးရွိေစမည့္ အသုံးခ် သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ားကို ပိုမိုေဆာင္႐ြက္ေစလိုပါေၾကာင္း၊ ဆရာဆရာမမ်ား အရည္အေသြး ျမင့္မားမွသာလွ်င္  အရည္အေသြးျပည့္၀ေသာ လူသားအရင္းအျမစ္မ်ားကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးႏိုင္ မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၿမိတ္တကၠသိုလ္အေနျဖင့္ ကမာၻအဆင့္တကၠသိုလ္မ်ားသတ္မွတ္ခ်က္တြင္ ယခင္ကထက္ပိုမိုျမင့္မားလာသည့္အတြက္ ဂုဏ္ယူ၀မ္းေျမာက္ပါေၾကာင္း၊ ဆက္လက္၍ မိမိတို႔၏ တကၠသိုလ္အရည္အေသြး ပိုမိုျမင့္မားေရးအတြက္ အားလုံးညီညီ ၫႊတ္ၫြတ္ ၀ိုင္း၀န္းပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ၾကရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဌာနတြင္း စီမံခန္႔ခြဲမႈမ်ားျဖစ္သည့္ အတန္းေခြဲ၀မႈ၊ သင္ၾကား သင္ယူမႈ၊ စာေမးပြဲဆိုင္ရာမ်ား၊ က်မ္းႀကီးၾကပ္မႈႏွင့္ေငြေၾကးဆိုင္ရာကိစၥရပ္စသည္မ်ားတို႔ကို ဘက္လိုက္မႈ မရွိဘဲႏွင့္ ဆရာေမြး တပည့္ေမြး မလုပ္ဘဲ ေကာင္းမြန္သန္႔ရွင္းေသာ စိတ္ေစတနာ အျပည့္ျဖင့္ လုပ္ထုုံးလုပ္နည္း၊ စည္းမ်ဥ္းစဥ္းကမ္းမ်ားႏွင့္အညီ အက်ိဳးရွိထိေရာက္စြာ ေဆာင္႐ြက္ၾကရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မဂၢဇင္းေၾကး၊ျပကၡဒိန္ေၾကး၊ စာေသာက္ဆိုင္ခန္းခမ်ား၊ ဘြဲ႕ႏွင္း သဘင္ေၾကး၊ ဓာတ္ပုံတင္ဒါေၾကး၊ ေက်ာင္းသုံးရည္ၫႊန္း စာအုပ္ စာတမ္းေၾကးမ်ား၊လက္ေတြ႕/နည္းျပ စာအုပ္ေၾကး စသည့္ေငြေၾကး မ်ားကို ဘ႑ာေရးစည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း၊ စာရင္းစစ္စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း မ်ားႏွင့္အညီ ေဆာင္႐ြက္ၾက ရန္လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ပါေမာကၡ/ ဌာနမႉးမ်ားက ဌာနရွိ ဆရာဆရာမမ်ား၊ ၀န္ထမ္းမ်ား၊ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားကို အပတ္စဥ္ ေတြ႕ဆုံ၍ အခက္အခဲမ်ား၊စိန္ေခၚမႈမ်ားကို ညႇိႏႈိင္းေျဖရွင္းရန္ႏွင့္ မေျဖ ရွင္းႏိုင္သည့္ကိစၥရပ္မ်ားကို ပါေမာကၡခ်ဳပ္ထံတင္ျပၿပီး ပါေမာကၡခ်ဳပ္က အခက္အခဲရွိေသာ ဆရာ ဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားကို အပတ္စဥ္ေတြ႕ဆုံညႇိႏႈိင္း ေျဖရွင္းရန္၊ ဆက္လက္ၿပီး ပါေမာကၡခ်ဳပ္ကလည္း မေျဖရွင္းႏိုင္သည့္အခက္အခဲ၊စိန္ေခၚမႈမ်ားကို ပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ားေကာ္မတီႏွင့္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနသို႔ ဆက္လက္တင္ျပရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ အခက္္အခဲ၊မျပည့္စုံမႈ၊ ျပႆနာ စသည့္ စိန္ေခၚမႈမ်ားသည္ လူတိုင္း၊ေနရာတိုင္းတြင္ရွိၿပီး ထိုျပႆနာ စိန္ေခၚမႈမ်ားကို အေကာင္းဆုံးေျဖရွင္းႏိုင္ေရးသည္ အလြန္အေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားအား မတူကြဲျပားမႈမ်ားကို အျပန္အလွန္နားလည္ေရး၊ ေလးစားတန္းဖိုးထား၍ ကူညီျဖည့္ဆည္းေဆာင္႐ြက္ တတ္ေရး၊ အမ်ားႏွင့္ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္တတ္ေရး၊ စာၾကည့္တိုက္ အသုံးျပဳ၍စာမ်ားမ်ားဖတ္ကာ သင္ယူတတ္ေရး၊ အားကစား၊ ဂီတ၊ အႏုပညာစြမ္းရည္မ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေစေရး၊ တာ၀န္ယူ၊တာ၀န္ခံ ေဆာင္႐ြက္တတ္ေရး၊ ဆန္းသစ္တီထြင္ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္း ရွိေရးႏွင့္ ေရရွည္ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးအတြက္ အေကာင္းဆုံး ေဆာင္႐ြက္တတ္ေရးအတြက္ သင္ၾကား သင္ယူ၊ ေလ့က်င့္ေပးရန္လိုပါေၾကာင္း၊ တကၠသိုလ္မ်ား အရည္အေသြးပိုမိုျမင့္မားလာေရး ႏိုင္ငံတကာ ႏွင့္ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္စြမ္းရွိေသာ ဘြဲ႕ရ လူငယ္ေမာင္မယ္မ်ား ျပဳစုေမြးထုတ္ေပးႏိုင္ေရးအတြက္ အားလုံး၀ိုင္း ၀န္းပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ေပးၾက ေစလိုပါေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ေျပာၾကားသည္။ ထို႔ေနာက္ တက္ေရာက္လာသည့္ဆရာဆရာမ၊ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားက သိရွိလိုသည္ မ်ားကို ေဆြးေႏြးေမးျမန္း၍ ေက်ာင္းဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ ေဆာင္႐ြက္ေပးေစလိုသည့္ စာသင္ေဆာင္၊ Lab ပစၥည္းမ်ား၊ စာၾကည့္တိုက္၊အားကစား႐ုံ၊ အားကစားကြင္း၊ ထမင္းစားေဆာင္၊၀န္ထမ္းအိမ္ရာမ်ား၊ ဆိုင္ကယ္ရပ္နားရန္ေနရာ၊ေက်ာင္းႀကိဳ/ပို႔ယာဥ္မ်ား ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ေရးတင္ျပၾကရာ  ျပည္ ေထာင္စု၀န္ႀကီးႏွင့္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ျဖည့္ဆည္းေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ေရး ေပါင္းစပ္ညႇိႏႈိင္း၍ ျပန္လည္ ေဆြးေႏြးေျဖၾကားသည္။ ထိုမွတဆင့္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးသည္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားလိုက္ပါလွ်ွက္ နည္းပညာတကၠသိုလ္ (ၿမိတ္)၊ အစိုးရနည္းပညာအထက္တန္းေက်ာင္း(ၿမိတ္)ႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာတကၠသိုလ္(ၿမိတ္)သို႔ သြား  ေရာက္၍ ပါေမာကၡခ်ဳပ္၊ဒုတိယပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ား၊ ေက်ာင္းအုပ္၊ဆရာဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားႏွင့္ေတြ႕ဆုံကာ လက္ရွိေဆာင္႐ြက္ေနသည့္ သင္ၾကားသင္ယူမႈအေျခအေနမ်ား၊ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေဆာင္႐ြက္ ေနမႈအေျခအေနမ်ား၊  ေျဖရွင္းေဆာင္႐ြက္ရမည့္ က်ဴးေက်ာ္ေျမယာျပႆနာမ်ား၊ လွ်ပ္စစ္မီးလိုအပ္ခ်က္၊အခက္အခဲ၊စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ ျဖည့္ဆည္းေဆာင္႐ြက္ေပးရမည့္ ပညာေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ေပါင္းစပ္ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။ အလားတူ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးသည္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္အတူ ၂၁၊၂၊၂၀၁၉ ရက္ေန႔တြင္ ကြန္ပ်ဴတာတကၠသိုလ္(ထား၀ယ္)၊ ထား၀ယ္ပညာေရးေကာလိပ္၊ အစိုးရနည္းပညာအထက္တန္း ေက်ာင္း(ထား၀ယ္)ႏွင့္ ထား၀ယ္တကၠသိုလ္မ်ားသို႔လည္းေကာင္း၊ ၂၂၊၂၊၂၀၁၉ ရက္ေန႔တြင္ နည္းပညာတကၠသိုလ္(ထား၀ယ္)၊ အစိုးရနည္းပညာအထက္တန္းေက်ာင္း (ေကာ့ေသာင္း)ႏွင့္ ေကာ့ေသာင္းၿမိဳ႕နယ္ အမွတ္(၁)အေျခခံပညာအထက္တန္းေက်ာင္းမ်ားသို႔လည္းေကာင္း သြား ေရာက္၍ ပါေမာကၡခ်ဳပ္၊ဒုတိယပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ား၊  ေက်ာင္းအုပ္၊ဆရာဆရာမမ်ား၊၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားအား ေတြ႕ဆုံကာ ပညာေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ား၊ အခက္အခဲ၊ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ျဖည့္ဆည္းေဆာင္႐ြက္ေပးရမည့္လုပ္ငန္းမ်ားကို ေပါင္းစပ္ညႇိႏိုင္းေဆြးေႏြးခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

No comments:

Post a Comment