Wednesday, January 9, 2019
အေရွ႕ေတာင္အာရွ မူလတန္းပညာသင္ယူတတ္ေျမာက္မႈ အကဲျဖတ္စစ္ေဆးေရးဆိုင္ရာ ႀကီးၾကပ္ေရးမႉးႏွင့္ ေက်ာင္းညႇိႏႈိင္းေရးမႉး သင္တန္းဖြင့္လွစ္
အေရွ႕ေတာင္အာရွ မူလတန္းပညာသင္ယူတတ္ေျမာက္မႈ အကဲျဖတ္စစ္ေဆးေရး(South-East Asia Primary Learning Metrics-SEA-PLM)ဆိုင္ရာႀကီးၾကပ္ေရးမႉး မ်ား(Test Administrators)ႏွင့္ ေက်ာင္းညႇိႏႈိင္းေရးမႉးမ်ား(School Coordinators)သင္တန္းဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားကို ၇၊၁၊၂၀၁၉ ရက္ေန႔ နံနက္(၈)နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ မဂၤလာသီရိဟိုတယ္ Grand Ballroom ခန္းမ၌ က်င္းပသည္။
ေရွးဦးစြာ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာမ်ိဳးသိမ္းႀကီးက အဖြင့္အမွာစကားေျပာၾကားရာတြင္ ယေန႔အခမ္းအနားသည္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ေဒသတြင္း မူလတန္းပညာေရးအဆင့္ ေလ့လာသင္ယူမႈအား သုေတသနျပဳလုပ္ စစ္ေဆးအကဲျဖတ္ရာတြင္ တာ၀န္ယူေဆာင္႐ြက္ၾကမည့္ ႀကီးၾကပ္ေရးမႉးမ်ား၊ ေက်ာင္းညႇိႏႈိင္းေရးမႉးမ်ားအတြက္ ဖြင့္လွစ္သည့္သင္တန္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုေဆာင္႐ြက္မည့္ သုေတသနလုပ္ငန္းသည္ အာဆီယံေဒသတြင္းရွိ Grade-5 အဆင့္ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားအား စစ္ေဆးအကဲျဖတ္သည့္“စံ” တစ္ခုျဖင့္ ေလ့လာေဆာင္႐ြက္ျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ စစ္ေဆးအကဲျဖတ္ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားကို အစီရင္ခံစာမ်ားေရးသားျပဳစု၍ ပညာေရးဆိုင္ရာမူ၀ါဒ ခ်မွတ္သူထံ တင္ျပသြားျခင္းျဖင့္ အဓိပၸါယ္ျပည့္၀ေသာ သင္ယူမႈရလဒ္မ်ားရရွိေအာင္ ေဆာင္႐ြက္သြားႏိုင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၉ခုႏွစ္အတြင္း SEA-PLM ပုံမွန္စစ္ေဆးေလ့လာမႈ(Main Survey) ကိုအာဆီယံႏိုင္ငံ(၇)ႏိုင္ငံတြင္ ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ပထမဦးဆုံးစစ္ေဆးမည့္ႏိုင္ငံျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အေရးစြမ္းရည္၊ အဖတ္စြမ္းရည္၊ သခ်ၤာစြမ္းရည္ႏွင့္ လူသားေကာင္း ျဖစ္မႈစေသာနယ္ပယ္မ်ားကို (၄)ႏွစ္တစ္ႀကိမ္ ပုံမွန္စစ္ေဆး အကဲျဖတ္သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဆီမီယို(SEAMEO)၊ ယူနီဆက္ အေရွ႕အာရွေဒသဆိုင္ရာ႐ုံး(UNICEF-EAPRO) တို႔က ေငြေၾကးအေထာက္အပံ့ေပးၿပီး ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံ ပညာေရးသုေတသနေကာင္စီ (Australian Council for Educational Research-ACER) က နည္းပညာပံ့ပိုးေပးမႈမ်ားျဖင့္ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ပညာရည္စစ္ေဆးအကဲျဖတ္ စံတစ္ခုျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုျပဳလုပ္ေသာေလ့လာစစ္ေဆးအကဲျဖတ္မႈတြင္ ထူးျခားမႈအေနျဖင့္ လူသားေကာင္းျဖစ္မႈနယ္ပယ္အား ထည့္သြင္းစစ္ေဆးထားသည္ကို ေတြ႕ရပါေၾကာင္း၊ ကမာၻေပၚတြင္ အေရးစြမ္းရည္ စစ္ေမးသည့္ ပထမဦးဆုံးစစ္ေဆးမႈျဖစ္ၿပီး ဆီမီယိုအဖြဲ႕၀င္ႏိုင္ငံမ်ားအၾကား နီးကပ္စြာပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ျခင္း၏ ရလဒ္လည္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သက္ဆိုင္ရာအစိုးရမ်ားႏွင့္ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို စြမ္းေဆာင္ရည္ျမႇင့္တင္ သင္တန္းမ်ားေပး၍ အဖြဲ႕၀င္ႏိုင္ငံအသီးသီးရွိ ပညာေရးစနစ္တြင္ ထည့္သြင္းေဆာင္႐ြက္ရန္ ရည္႐ြယ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုေဆာင္႐ြက္မည့္ ပုံမွန္စစ္ေဆးအကဲျဖတ္မႈ (SEA-PLM Main Survey) ကို ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္းေဒသႀကီးရွိ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းမ်ားမွ ေ႐ြးခ်ယ္ထားေသာ ေက်ာင္းေပါင္း(၂၀၂)ေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေပါင္း (၅၈၅၃)ဦးကို စစ္ေဆးအကဲျဖတ္သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယင္းအျပင္ မိဘ(၅၈၅၃)ဦး၊ Grade-5 သင္ၾကားသည့္ ဆရာ၊ ဆရာမ(၄၄၁)ဦး၊ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး(၂၀၂)ဦးကိုလည္း စစ္တမ္းေမးခြန္းလႊာမ်ားကို ျဖည့္သြင္းေစမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ မူလတန္းပညာေရး သင္ယူတတ္ေျမာက္မႈ တိုင္းတာစစ္ေဆးေရး (SEA-PLM)လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ အားလုံးညီညီၫြတ္ၫြတ္ ဝိုင္း၀န္းပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ျခင္းျဖင့္ အရည္အေသြးရွိေသာပညာေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ေပးၾကရန္ တိုက္တြန္းပါေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ေျပာၾကားသည္။ ထို႔ေနာက္ယူနီဆက္႐ုံးမွ ဒုတိယဌာေနကိုယ္စားလွယ္ Paul Edwardsက ႏႈတ္ခြန္းဆက္အမွာစကားေျပာၾကားသည္။ ယင္းေနာက္ အခမ္းအနားကို သင္တန္းအစီအစဥ္အတိုင္း ဆက္လက္က်င္းပသည္။ အခမ္းအနားသို႔ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာမ်ိဳးသိမ္းႀကီး၊ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦး၀င္းေမာ္ထြန္း၊ ယူနီဆက္ ဒုတိယဌာေနကိုယ္စားလွယ္ Paul Adward, ၊ Education Section Chief MitsueUemura, ၊Australian Council for Educational Research (ACER) မွ Research Fellow Dr.Jacqueline Cheng, ၊ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္မ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္ပညာေရးမႉးမ်ား၊ ေက်ာင္းညႇိႏႈိင္းေရးမႉးေဆာင္႐ြက္မည့္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးမ်ား၊ ႀကီးၾကပ္ေရးမႉးေဆာင္႐ြက္မည့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ SEA-PLM ၏ဦးစီးေကာ္မတီ၀င္မ်ား၊ နည္းပညာပံ့ပိုးမႈ အဖြဲ႕၀င္မ်ား၊ သက္ဆိုင္ရာတာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ဖိတ္ၾကားထားေသာ ဧည့္သည္ေတာ္မ်ား တက္ေရာက္ၾကသည္။ သင္တန္းအား ၇-၁-၂၀၁၉ ရက္မွ ၉-၁-၂၀၁၉ ရက္ေန႔အထိ သုံးရက္ၾကာဖြင့္လွစ္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး သင္တန္းတြင္စစ္ေဆးအကဲျဖတ္မည့္ (၂၀၂) ေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးမ်ားက ေက်ာင္းညႇိႏႈိင္းေရးမႉးမ်ားအျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ စစ္ေဆးမည့္ ေက်ာင္းႏွင့္ တစ္ၿမိဳ႕နယ္တည္းရွိ အျခားေက်ာင္းမွ ဆရာ၊ ဆရာမ(၂၈၂)ဦးက ႀကီးၾကပ္ေရးမႉးအျဖစ္လည္းေကာင္း တာ၀န္ယူေဆာင္႐ြက္ရန္ သင္တန္းတက္ေရာက္ၾကေၾကာင္း သိရသည္။ေနျပည္ေတာ္ ၂၀၁၉ ဇန္နဝါရီ ၇
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment