ေနျပည္ေတာ္ ၂၀၁၈ စက္တင္ဘာ ၁၉
၂၀၁၈-၂၀၁၉ ပညာသင္ႏွစ္၊ တိုင္းရင္းသားစာေပသင္ၾကားေရးႏွင့္ Teaching Assistant မ်ား ေ႐ြးခ်ယ္ခန္႔ထားျခင္း(မူၾကမ္း)ႏွင့္ ဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္မည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးပြဲ ကို ယေန႔ နံနက္ ၁၀ နာရီခြဲတြင္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ႐ုံးအမွတ္ (၂၁) ရွိ အစည္းအေဝးခန္းမ၌ က်င္းပရာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားေရးရာဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးႏိုင္သက္လြင္၊ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာမ်ိဳးသိမ္းႀကီး၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ အသီးသီးမွ တိုင္းရင္းသားေရးရာဝန္ႀကီးမ်ား၊ ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္မ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ား တက္ေရာက္ၾကသည္။ ေရွးဦးစြာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားေရးရာဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးႏိုင္သက္လြင္က အမွာစကားေျပာၾကားရာတြင္ သဘာဝသယံဇာတစြမ္းအားသည္ ကုန္ဆုံးသြားႏိုင္ၿပီး လူ႔စြမ္းအား သည္ လူသားရွိေနသ၍ တည္ရွိေနမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ၿပီး အင္အားႀကီးဖို႔အတြက္ စာတတ္ေျမာက္ၿပီး နည္းပညာမ်ားကိုလည္းထူးခြၽန္ တတ္ကြၽမ္းဖို႔လို ပါေၾကာင္း၊ သို႔မွသာ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံသားမ်ား စာတတ္ၿပီးပညာတတ္လွ်င္ ထာဝရၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ စစ္မွန္ေသာ တန္းတူညီမွ်သည့္ ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုစနစ္ကို တည္ေဆာက္သြားႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဘာသာစကားအခက္အခဲျဖစ္ေသာ ေဒသမ်ားတြင္ ေဒသခံဘာသာစကား တတ္ကြၽမ္းေသာ ဆရာဆရာမမ်ားကို တာဝန္ေပးခန္႔အပ္ သင္ၾကားေပးျခင္း၊ တိုင္းရင္းသားစာေပမ်ားကို အဆင္ေျပေအာင္ သင္ၾကားခြင့္စီစဥ္ေပးျခင္း၊ တိုင္းရင္းသားလူနည္းစုမ်ားကို စာတတ္ေျမာက္လြယ္ကူေအာင္ ကူညီေဆာင္႐ြက္ေပးျခင္းအတြက္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ားအား အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ေျပာၾကားသည္။ ဆက္လက္၍ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာမ်ိဳးသိမ္းႀကီးက ေျပာၾကားရာတြင္ ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ အေျခခံပညာမူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းေက်ာင္း စုစုေပါင္း (၆၃၈၆) ေက်ာင္းကို ေက်ာင္းအဆင့္တိုးျမႇင့္ေပးခဲ့သျဖင့္ ပညာသင္ယူမႈ အခြင့္အလမ္း ပိုမိုေကာင္းမြန္လာပါေၾကာင္း၊ တိုင္းရင္းသားကေလးငယ္မ်ား၏ သင္ယူတတ္ေျမာက္မႈ ရလဒ္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ထြန္းလာရန္ ရည္႐ြယ္ၿပီး ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းအားလုံးအတြက္ တိုင္းရင္းသားဘာသာစာေပႏွင့္ သင္ၾကားေရးအေထာက္အကူျပဳ သင္ၾကားေရး အကူဆရာ ဆရာမ (Teaching Assistant) ေန႔စားလေပး စုစုေပါင္း (၅၁၆၁) ဦးကို ခန္႔ထားႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ေဒသခံတိုင္းရင္းဘာသာစကား၊ စာေပကြၽမ္းက်င္သည့္ Teaching Assistant ဆရာဆရာမ်ားကို ခန္႔ထားေပးျခင္းျဖင့္ ေဒသခံလူငယ္မ်ား၏ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းကို ပိုမိုတိုးျမႇင့္ေပးႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ဘြဲ႕ရ TA မ်ားကို မူလတန္း စာေပးစာယူသင္တန္းေပးၿပီး မူလတန္းျပ ဆရာဆရာမမ်ားအျဖစ္ ခန္႔ထားေပးႏိုင္ျခင္းျဖင့္ ေဒသခံဆရာဆရာမမ်ားသည္ မိမိေဒသ၏ ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပါဝင္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္ ေမွ်ာ္မွန္းေဆာင္႐ြက္ လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ပညာသင္ႏွစ္ အေျခခံပညာေက်ာင္း (၁၂၂၄၈) ေက်ာင္းတြင္ ဆရာ၊ ဆရာမ (၂၈၇၈၃) ေယာက္က ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူစုစုေပါင္း (၇၅၃၆၇၅) ဦးကို သင္ၾကားေပး လ်က္ရွိၿပီး တိုင္းရင္းသားဘာသာစာေပ ၅၄ မ်ိဳးကို သင္ၾကားေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေပါင္းစုံေနထိုင္ၾကပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ မည္သည့္ေနရာမဆို ေျပာဆိုဆက္ဆံႏိုင္သည့္ ဘုံဘာသာစကား ျမန္မာစကားကိုတတ္ကြၽမ္းဖို႔လည္း အေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊ ယေန႔ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ Teaching Assistant မ်ားအတြက္ အရည္အခ်င္းႏွင့္ အျခားသတ္မွတ္ခ်က္မ်ား၊ ေလ်ာက္ထားရမည့္အစီအစဥ္၊ စိစစ္ေ႐ြးခ်ယ္မည့္အစီအစဥ္၊ ခန္႔ထားမည့္ အစီအစဥ္၊ TA မ်ား၏ တာဝန္ဝတၱရားမ်ား၊ သင္ၾကားသင္ယူမႈျဖစ္စဥ္အတြက္ နည္းလမ္း၊ ဘာသာစကား အေထာက္အကူျပဳသင္တန္းမ်ားေပးရန္ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ေရးအတြက္လည္း ေဆြးေႏြးရန္လိုအပ္ပါေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ေျပာၾကားသည္။ ထို႔ေနာက္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန အေျခခံပညာဦးစီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးကိုေလးဝင္း က ယခင္ႏွစ္ Teaching Assistant ခန္႔ထားေဆာင္႐ြက္မႈအေျခအေနႏွင့္ ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ပညာသင္ႏွစ္မွစ၍ Teaching Assistant ေ႐ြးခ်ယ္ခန္႔ထားျခင္း(မူၾကမ္း)ႏွင့္ ဆက္လက္ ေဆာင္႐ြက္မည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။ ယင္းေနာက္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ားေရးရာဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္က ေဆြးေႏြးတင္ျပသည္။ ဆက္လက္၍ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားေရးရာဝန္ႀကီးမ်ားႏွင့္ တက္ေရာက္လာသူမ်ားက တိုင္းရင္းသားစာေပ သင္ၾကားေရးႏွင့္ Teaching Assistant မ်ား ေ႐ြးခ်ယ္ခန္႔ထားျခင္း(မူၾကမ္း)ႏွင့္ လိုအပ္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ား၊ ဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္မည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေဆြးေႏြးအႀကံျပဳ တင္ျပၾကရာ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးႏွင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ျပန္လည္ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္း၍ လိုအပ္သည္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေဆာင္႐ြက္ေပးရန္ စီစဥ္ေပးႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
၂၀၁၈-၂၀၁၉ ပညာသင္ႏွစ္၊ တိုင္းရင္းသားစာေပသင္ၾကားေရးႏွင့္ Teaching Assistant မ်ား ေ႐ြးခ်ယ္ခန္႔ထားျခင္း(မူၾကမ္း)ႏွင့္ ဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္မည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးပြဲ ကို ယေန႔ နံနက္ ၁၀ နာရီခြဲတြင္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ႐ုံးအမွတ္ (၂၁) ရွိ အစည္းအေဝးခန္းမ၌ က်င္းပရာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားေရးရာဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးႏိုင္သက္လြင္၊ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာမ်ိဳးသိမ္းႀကီး၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ အသီးသီးမွ တိုင္းရင္းသားေရးရာဝန္ႀကီးမ်ား၊ ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္မ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ား တက္ေရာက္ၾကသည္။ ေရွးဦးစြာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားေရးရာဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးႏိုင္သက္လြင္က အမွာစကားေျပာၾကားရာတြင္ သဘာဝသယံဇာတစြမ္းအားသည္ ကုန္ဆုံးသြားႏိုင္ၿပီး လူ႔စြမ္းအား သည္ လူသားရွိေနသ၍ တည္ရွိေနမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ၿပီး အင္အားႀကီးဖို႔အတြက္ စာတတ္ေျမာက္ၿပီး နည္းပညာမ်ားကိုလည္းထူးခြၽန္ တတ္ကြၽမ္းဖို႔လို ပါေၾကာင္း၊ သို႔မွသာ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံသားမ်ား စာတတ္ၿပီးပညာတတ္လွ်င္ ထာဝရၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ စစ္မွန္ေသာ တန္းတူညီမွ်သည့္ ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုစနစ္ကို တည္ေဆာက္သြားႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဘာသာစကားအခက္အခဲျဖစ္ေသာ ေဒသမ်ားတြင္ ေဒသခံဘာသာစကား တတ္ကြၽမ္းေသာ ဆရာဆရာမမ်ားကို တာဝန္ေပးခန္႔အပ္ သင္ၾကားေပးျခင္း၊ တိုင္းရင္းသားစာေပမ်ားကို အဆင္ေျပေအာင္ သင္ၾကားခြင့္စီစဥ္ေပးျခင္း၊ တိုင္းရင္းသားလူနည္းစုမ်ားကို စာတတ္ေျမာက္လြယ္ကူေအာင္ ကူညီေဆာင္႐ြက္ေပးျခင္းအတြက္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ားအား အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ေျပာၾကားသည္။ ဆက္လက္၍ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာမ်ိဳးသိမ္းႀကီးက ေျပာၾကားရာတြင္ ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ အေျခခံပညာမူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းေက်ာင္း စုစုေပါင္း (၆၃၈၆) ေက်ာင္းကို ေက်ာင္းအဆင့္တိုးျမႇင့္ေပးခဲ့သျဖင့္ ပညာသင္ယူမႈ အခြင့္အလမ္း ပိုမိုေကာင္းမြန္လာပါေၾကာင္း၊ တိုင္းရင္းသားကေလးငယ္မ်ား၏ သင္ယူတတ္ေျမာက္မႈ ရလဒ္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ထြန္းလာရန္ ရည္႐ြယ္ၿပီး ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းအားလုံးအတြက္ တိုင္းရင္းသားဘာသာစာေပႏွင့္ သင္ၾကားေရးအေထာက္အကူျပဳ သင္ၾကားေရး အကူဆရာ ဆရာမ (Teaching Assistant) ေန႔စားလေပး စုစုေပါင္း (၅၁၆၁) ဦးကို ခန္႔ထားႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ေဒသခံတိုင္းရင္းဘာသာစကား၊ စာေပကြၽမ္းက်င္သည့္ Teaching Assistant ဆရာဆရာမ်ားကို ခန္႔ထားေပးျခင္းျဖင့္ ေဒသခံလူငယ္မ်ား၏ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းကို ပိုမိုတိုးျမႇင့္ေပးႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ဘြဲ႕ရ TA မ်ားကို မူလတန္း စာေပးစာယူသင္တန္းေပးၿပီး မူလတန္းျပ ဆရာဆရာမမ်ားအျဖစ္ ခန္႔ထားေပးႏိုင္ျခင္းျဖင့္ ေဒသခံဆရာဆရာမမ်ားသည္ မိမိေဒသ၏ ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပါဝင္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္ ေမွ်ာ္မွန္းေဆာင္႐ြက္ လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ပညာသင္ႏွစ္ အေျခခံပညာေက်ာင္း (၁၂၂၄၈) ေက်ာင္းတြင္ ဆရာ၊ ဆရာမ (၂၈၇၈၃) ေယာက္က ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူစုစုေပါင္း (၇၅၃၆၇၅) ဦးကို သင္ၾကားေပး လ်က္ရွိၿပီး တိုင္းရင္းသားဘာသာစာေပ ၅၄ မ်ိဳးကို သင္ၾကားေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေပါင္းစုံေနထိုင္ၾကပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ မည္သည့္ေနရာမဆို ေျပာဆိုဆက္ဆံႏိုင္သည့္ ဘုံဘာသာစကား ျမန္မာစကားကိုတတ္ကြၽမ္းဖို႔လည္း အေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊ ယေန႔ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ Teaching Assistant မ်ားအတြက္ အရည္အခ်င္းႏွင့္ အျခားသတ္မွတ္ခ်က္မ်ား၊ ေလ်ာက္ထားရမည့္အစီအစဥ္၊ စိစစ္ေ႐ြးခ်ယ္မည့္အစီအစဥ္၊ ခန္႔ထားမည့္ အစီအစဥ္၊ TA မ်ား၏ တာဝန္ဝတၱရားမ်ား၊ သင္ၾကားသင္ယူမႈျဖစ္စဥ္အတြက္ နည္းလမ္း၊ ဘာသာစကား အေထာက္အကူျပဳသင္တန္းမ်ားေပးရန္ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ေရးအတြက္လည္း ေဆြးေႏြးရန္လိုအပ္ပါေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ေျပာၾကားသည္။ ထို႔ေနာက္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန အေျခခံပညာဦးစီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးကိုေလးဝင္း က ယခင္ႏွစ္ Teaching Assistant ခန္႔ထားေဆာင္႐ြက္မႈအေျခအေနႏွင့္ ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ပညာသင္ႏွစ္မွစ၍ Teaching Assistant ေ႐ြးခ်ယ္ခန္႔ထားျခင္း(မူၾကမ္း)ႏွင့္ ဆက္လက္ ေဆာင္႐ြက္မည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။ ယင္းေနာက္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ားေရးရာဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္က ေဆြးေႏြးတင္ျပသည္။ ဆက္လက္၍ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားေရးရာဝန္ႀကီးမ်ားႏွင့္ တက္ေရာက္လာသူမ်ားက တိုင္းရင္းသားစာေပ သင္ၾကားေရးႏွင့္ Teaching Assistant မ်ား ေ႐ြးခ်ယ္ခန္႔ထားျခင္း(မူၾကမ္း)ႏွင့္ လိုအပ္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ား၊ ဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္မည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေဆြးေႏြးအႀကံျပဳ တင္ျပၾကရာ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးႏွင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ျပန္လည္ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္း၍ လိုအပ္သည္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေဆာင္႐ြက္ေပးရန္ စီစဥ္ေပးႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
No comments:
Post a Comment