Friday, February 15, 2019

ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၏ ျပည္သူ႔အတြက္ ဒုတိယ(၁)ႏွစ္တာအတြင္း ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတိုးတက္မႈ အေျခအေနမ်ားအစီရင္ခံစာႏွင့္ ႏွစ္အလိုက္စြမ္းေဆာင္ရည္ ျပန္လည္သုံးသပ္မႈအစီရင္ခံစာ (၂၀၁၇-၂၀၁၈)တို႔အား မိတ္ဆက္ျခင္း အခမ္းအနားက်င္းပ


























ေနျပည္ေတာ္ ၂၀၁၉ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၄

ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၏ျပည္သူ႔အတြက္ ဒုတိယ(၁)ႏွစ္တာအတြင္း ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ တိုးတက္မႈအေျခအေနမ်ားအစီရင္ခံစာႏွင့္ ႏွစ္အလိုက္စြမ္းေဆာင္ရည္ျပန္လည္သုံးသပ္မႈ အစီရင္ခံစာ (၂၀၁၇-၂၀၁၈)တို႔အားမိတ္ဆက္ျခင္းအခမ္းအနားကို ၁၄၊ ၂၊ ၂၀၁၉ ရက္ေန႔ နံနက္ ၁၀ နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ မဂၤလာသီရိဟိုတယ္၌က်င္းပရာ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာမ်ိဳးသိမ္းႀကီး၊ ျပည္ေထာင္စုရာထူး၀န္အဖြဲ႕ဥကၠ႒ ေဒါက္တာ၀င္းသိမ္း၊ ေနျပည္ေတာ္ ေကာင္စီအဖြဲ႕၀င္၊ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦး၀င္းေမာ္ထြန္း၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ လူမႈေရး၀န္ႀကီးမ်ား၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈေကာ္မတီ ဥကၠ႒ႏွင့္အဖြဲ႕၀င္မ်ား၊ အမ်ိဳးသားပညာေရးမူ၀ါဒေကာ္မရွင္ ၊ အမ်ိဳးသားသင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းေကာ္မတီ၊ အမ်ိဳးသားပညာေရး အဆင့္အတန္းႏွင့္ အရည္အေသြးအာမခံမႈ အကဲျဖတ္ေရးေကာ္မတီ၊ ပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ားေကာ္မတီတို႔မွ ဥကၠ႒ႏွင့္အဖြဲ႕၀င္မ်ား၊ ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္မ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ပညာေရးမႉးမ်ား၊ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား၊ ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈမိတ္ဖက္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ လူမႈေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ အေျခခံပညာေက်ာင္းအုပ္ႀကီးမ်ား ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာတာ၀န္ရွိသူမ်ား၊ ဖိတ္ၾကားထားေသာ ဧည့္သည္ေတာ္မ်ား တက္ေရာက္ၾကသည္။ ေရွးဦးစြာ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးက အဖြင့္အမွာစကား ေျပာၾကားရာတြင္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ေက်ာင္းေနအ႐ြယ္ကေလးတိုင္း ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရး၊ ေက်ာင္းေနၿမဲေရး၊ ေက်ာင္းမထြက္ေရး၊ သင္ယူတတ္ေျမာက္မႈ အရည္အေသြးျမင့္မားေရးတို႔အတြက္ မည္သည့္ခြဲျခားမႈမွ်မရွိဘဲ၊ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ် ခ်န္မထားဘဲအခက္အခဲရွိေသာ ေနရာေဒသမ်ားရွိေက်ာင္းမ်ား ဦးစားေပးျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ေရး၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားအားလုံး စိတ္ဓာတ္ စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ လူသားေကာင္းမ်ား ျဖစ္လာေစေရး၊ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္တတ္ေသာ အသင္းအဖြဲ႕စိတ္ဓာတ္ ပိုမိုျမင့္မားလာေစေရး၊ တာ၀န္ယူတာ၀န္ခံ၍ တာ၀န္ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္လာေစေရး၊ ဆန္းသစ္တီထြင္ႏိုင္စြမ္းရွိလာေစေရး စသည့္ေမွ်ာ္မွန္းရလဒ္မ်ားကို ဦးတည္ၿပီး ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းႀကိဳးပမ္း ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ပညာသင္ႏွစ္ ေက်ာင္းဖြင့္အမီ အေျခခံပညာမူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းေက်ာင္းစုစုေပါင္း ၅၁၀၀ ကို ေက်ာင္းအဆင့္တိုး ျမႇင့္ေပးႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ထိုေက်ာင္းမ်ားအနက္ ေက်ာင္းေပါင္း(၁၁၁၀)သည္ ပင္မေက်ာင္းႏွင့္ (၁၀)မိုင္အထက္ ေဝးကြာသည့္အတြက္ ေက်ာင္းအဆင့္တိုးျမႇင့္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ လိုအပ္ေသာေနရာေဒသမ်ားရွိ ေက်ာင္းမ်ားကို ေက်ာင္းအဆင့္တိုးျမႇင့္ေပးႏိုင္ခဲ့သျဖင့္ အေျခခံပညာအထက္တန္း ေက်ာင္းသားဦးေရတစ္သန္းေက်ာ္အထိ ပထမဆုံးအႀကိမ္ တိုးလာပါေၾကာင္း၊ အေျခခံပညာမူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းေက်ာင္းစုစုေပါင္း (၄၆၄၆၈)ေက်ာင္းတြင္ ဆရာဆရာမစုစုေပါင္း (၃၉၇၃၈၇)ဦးႏွင့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူစုစုေပါင္း (၉၁၇၆၄၅၄)ဦးအထိ ရွိလာပါေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရး သီတင္းပတ္တြင္လည္း စနစ္သစ္အေျခခံပညာေရးစနစ္အရ ၅ႏွစ္ျပည့္ၿပီးကေလးမ်ားကို သူငယ္တန္း(Kindergarten-KG)တြင္ ေက်ာင္းအပ္လက္ခံျခင္း၊ ၆ႏွစ္ျပည့္ၿပီးကေလးမ်ားကို ပထမတန္း(Grade-1)တြင္ ေက်ာင္းအပ္လက္ခံျခင္းတို႔ကို စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ပထမတန္း(Grade-1) ေက်ာင္းသုံး ဖတ္စာအုပ္အသစ္မ်ား၊ ဆရာလမ္းၫႊန္စာအုပ္မ်ားျဖင့္ မူလတန္းျပဆရာ ဆရာမတစ္သိန္းနီးပါးကို ေႏြရာသီကာလ၌ သင္တန္းေပးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ပထမတန္း(Grade-1) ေက်ာင္းသုံးဖတ္စာအုပ္အသစ္ မ်ားကို အခမဲ့ျဖန္႔ေဝခဲ့ၿပီး ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား သင္ၾကားသင္ယူရာတြင္ ပိုမိုစိတ္ပါ၀င္စား၍ သင္ယူတတ္ေျမာက္မႈလည္း ပိုမိုေကာင္းမြန္လာသည္ကို ေလ့လာဆန္းစစ္ခ်က္အရ ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊ ေဝးလံေဒသရွိ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားႏွင့္ မသန္းစြမ္းေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားကို ပညာသင္ေထာက္ပံ့ေၾကးမ်ား ေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ေဒသခံတိုင္းရင္းသားမ်ားမွ အနည္းဆုံးပညာ အရည္အခ်င္း န၀မတန္း(Grade-10) ေအာင္ျမင္သူ စုစုေပါင္း(၅၁၆၁)ဦးကို တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကားႏွင့္ မူလတန္းပညာသင္ၾကားရန္တြက္ ေန႔စားလေပး(Teaching Assistant) တာ၀န္ေပးေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ စာသင္ခန္း၊ စာေရးခုံ၊ သင္ေထာက္ကူပစၥည္း၊ စာၾကည့္တိုက္၊ သိပၸံခန္း၊ ကြန္ပ်ဴတာ၊ သန္႔စင္ခန္း၊ အားကစား၊ ဂီတပစၥည္းမ်ားကိုလည္း လိုအပ္ခ်က္ျဖည့္ဆည္း ႏိုင္ေရးေဆာင္႐ြက္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား၏ သင္ယူတတ္ေျမာက္မႈအရည္အေသြး ျမင့္မားေရးအတြက္ ေက်ာင္းအုပ္၊ ဆရာ ဆရာမမ်ား၊ အရာထမ္း၊ အမႈထမ္းမ်ားကို ကြၽမ္းက်င္မႈဆိုင္ရာ စြမ္းရည္ပိုမိုျမင့္မားလာေရး မြမ္းမံသင္တန္းမ်ားကို ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းျပင္ပမူလတန္း ပညာေရးကို ၿမိဳ႕နယ္ေပါင္း(၈၁)ၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေဆာင္႐ြက္လွ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ အေျခခံစာတတ္ေျမာက္ေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားကိုလည္း ေႏြရာသီတြင္သာမဟုတ္ဘဲ တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ နည္းပညာ၊ သက္ေမြးပညာႏွင့္ ေလ့က်င့္ေရးက႑တြင္ နည္းပညာ အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ား၊ စက္မႈလက္မႈသိပၸံမ်ား တိုးခ်ဲ႕ဖြင့္လွစ္ျခင္း၊ ပုဂၢလိကႏွင့္ပူးေပါင္း၍ ေဒသလိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းေပးသည့္ သင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ျခင္း၊ ကာလတိုသင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ျခင္း၊ ဂ်ီတီအိုင္(အင္းစိန္) ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ သင္တန္းသားဦးေရ တိုးတက္မ်ားျပားလာၿပီး သင္တန္းဆရာမ်ားကို ထပ္မံျဖည့္ဆည္း ခန္႔ထားေပးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ အဆင့္ျမင့္ပညာက႑တြင္ တကၠသိုလ္၀င္စာေမးပြဲ ေအာင္စာရင္းကို ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန Website:www.moe.gov.mm မွ အသိေပးထုတ္ျပန္ ေဆာင္႐ြက္ပါေၾကာင္း၊ တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ေလွ်ာက္လႊာမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာတိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္မ်ားရွိ သတ္မွတ္ထားေသာ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ ထုတ္ယူရန္၊ ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားရန္ စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ျခင္း၊ ပထမႏွစ္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားအား ႏို၀င္ဘာလလယ္မွစ၍ ေက်ာင္းအပ္လက္ခံျခင္းႏွင့္ စာသင္ေဆာင္၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူအိပ္ေဆာင္၊ စာၾကည့္တိုက္ႏွင့္ ဆရာ ဆရာမ၀န္ထမ္းအိမ္ရာမ်ား ေဆာက္လုပ္ျပင္ဆင္ ျဖည့္ဆည္းေဆာင္႐ြက္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာပူးေပါင္းဆက္သြယ္ေရး႐ုံးမ်ား ဖြင့္လွစ္ျခင္း၊ ျပည္တြင္း ျပည္ပသုေတသန ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ သုေတသနစာတမ္းမ်ား ေရးသားျခင္းႏွင့္ (၂)ႏွစ္သင္ပညာေရးေကာလိပ္မ်ားကို (၄)ႏွစ္သင္ပညာေရးဒီဂရီေကာလိပ္မ်ားအျဖစ္သို႔ အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္ စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ေနပါေၾကာင္း၊ DTEd/PPTT ပညာေရးေကာလိပ္၀င္ခြင့္အတြက္ ၿမိဳ႕နယ္အလိုက္ ေလွ်ာက္ထားသူ၏ရမွတ္ ႀကီးငယ္စဥ္ တန္းစီဇယားျပဳစု၍ ေ႐ႊးခ်ယ္ေဆာင္႐ြက္ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာတကၠသိုလ္မ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ၿပီး ႏိုင္ငံတကာၿပိဳင္ပြဲမ်ားတြင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္မႈအခြင့္အလမ္း ျမင့္မားလာ၍ ဆုရရွိလာပါေၾကာင္း၊ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို အရွိန္အဟုန္ျမႇင့္ ဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ေရးအတြက္ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ မိဘ၊ ဆရာ၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ၊ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းၿပီး ဝိုင္း၀န္းႀကိဳးပမ္းေဆာင္႐ြက္ သြားၾကရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ေျပာၾကားသည္။ ထို႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးက အစီရင္ခံစာ စာအုပ္မ်ားကို ေပးအပ္ရာသက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက လက္ခံရယူၾကသည္။ ယင္းေနာက္ အမွတ္တရစုေပါင္းမွတ္တမ္းဓာတ္ပုံမ်ား ႐ိုက္ကူးၾကၿပီး ခင္းက်င္းျပသထားေသာ အစီရင္ခံစာပါ အခ်က္အလက္မွတ္တမ္းမ်ားအား လွည့္လည္ၾကည့္ရႈၾကေၾကာင္း သိရသည္။

No comments:

Post a Comment