ပညာေရးဝန္ျကီးဌာန ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ဘ႑ဍာနွစ္အတြက္ နွစ္စဉ္က႑ဍအလိုက္ စြမ္းေဆာင္ရည္ ျပန္လည္သံုးသပ္ျခင္း အလုပ္ရံုေဆြးေနြးပြဲကိုယေန့ နံနက္ ၉နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ မဂၤႅာသီရိဟိုတယ္၌ က်င္းပရာ ပညာေရးဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီး ေဒါက္တာမ်ိုးသိမ္းျကီး၊ ဦးစီးဌာနမ်ား မွ ညွြန္ျကားေရးမႉးခ်ုပ္မ်ား၊ ဒုတိယညွြန္ျကားေရးမႉးခ်ုပ္မ်ား၊ ဖြံ့ျဖိုးမႈမိတ္ဖက္မ်ားနွင့္ လူမႈေရးအဖြဲ့ အစည္းမ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ဖိတ္ျကားထားေသာ ဧည့္သည္ေတာ္မ်ားနွင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ားတက္ေရာက္ျကသည္။
ေရွးဦးစြာ ပညာေရးဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီး ေဒါက္တာမ်ိုးသိမ္းျကီးက အမွာစကား ေျပာျကားရာတြင္ National Education Strategy Plan(NESP) 2016-2021ကို ေအာင္ျမင္စြာ ျပုစုနိုင္ခဲ့ေျကာင္း၊ ျမန္မာနိုင္ငံ ပညာေရးက႑ဍ ဖြံ့ျဖိုးတိုးတက္ေရး ပံ့ပိုးကူညီေဆာင္ရြက္ေပးျကေသာ ဖြံ့ျဖိုးမႈမိတ္ဖက္အဖြဲ့အစည္းမ်ား၊ လူမႈေရး အဖြဲ့အစည္းမ်ားအားလံုးကို အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါေျကာင္း၊ ပညာသင္ယူမႈ အခြင့္အလမ္း ရရွိေရးအတြက္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ် ခ်န္မထား၍ ဘက္မလိုက္ဘဲ သာတူညီမွ် အခြင့္အေရးရေအာင္ ေဆာင္ရြက္သြားရမွာျဖစ္ျပီး လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေဆာင္ရြက္ေပးနိုင္ေသာ စီမံကိန္းမ်ား ျပုစုျပီး ဦးစားေပး အစီအစဉ္အလိုက္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ျကရမည္ ျဖစ္ပါေျကာင္း၊ ပညာေရး အရည္အေသြး ျမင့္မားေရးအတြက္ ဆရာဆရာမမ်ားအေနျဖင့္ သင္ျကားသင္ယူမႈ အရည္အေသြးမ်ား တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျကရမွာျဖစ္ေျကာင္း၊ သင္ျကားေရးက႑ဍတြင္ ဆရာဆရာမမ်ားအေနျဖင့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားအား သင္ယူတတ္ေျမာက္မႈ ေကာင္းမြန္ေစေရးအတြက္ အခ်ိန္ေပး၍ ဂရုတစိုက္ ရွင္းလင္းသင္ျကားသင္ယူေပးရန္ လိုအပ္ပါေျကာင္း၊ ကြ်မ္းက်င္မႈ အေတြ့အျကံု ဗဟုသုတမ်ား ျပည့္ဝရန္၊ စာမ်ားမ်ားဖတ္ရန္ လိုအပ္ပါေျကာင္း၊ ဆရာဆရာမမ်ား အရည္အေသြးျမွင့္တင္ေရး သင္တန္းမ်ားကို နိုင္ငံေတာ္အဆင့္၊ တိုင္းေဒသျကီး၊ ျပည္နယ္အဆင့္၊ ခရိုင္ျမို့နယ္အဆင့္နွင့္ ေက်ာင္းအဆင့္လိုက္ ဖြင့္လွစ္နိုင္ေရး အေလးထား ေဆာင္ရြက္သြားမွာျဖစ္ေျကာင္း၊ ပညာေရးဝန္ျကီးဌာန အေနျဖင့္ ၅နွစ္ျပည့္ကေလးတိုင္း သူငယ္တန္းပညာ သင္ယူခြင့္ရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ထားျပီးျဖစ္၍ လက္ရွိေဆာင္ရြက္ေနေသာ ေက်ာင္းအေျချပု Pre-Schoolကိုသာ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ရန္ အားေပးပါေျကာင္း၊ မူလတန္းပညာ သင္ယူေနသူအားလံုး မူလတန္းပညာ သင္ယူျပီးေျမာက္ျပီး အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း အဆင့္မ်ားကို ဆက္လက္ သင္ယူျပီးေျမာက္ျပီး အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းအဆင့္မ်ားကို ဆက္လက္သင္ယူ ျပီးေျမာက္ေရးနွင့္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၏ ဝါသနာ၊ ဆနၵ၊ အရည္အခ်င္းမ်ားအရ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းနွင့္ အဆင့္ျမင့္ပညာတို့ကို ဆက္လက္သင္ယူနိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေျကာင္း၊ အေျခခံပညာေရးသည္ ျဖည့္ဆည္းေဆာင္ရြက္ေပးရန္ အမ်ားဆံုး အခန္းက႑ဍ ျဖစ္ပါေျကာင္း၊ နွစ္စဉ္ေက်ာင္းအဆင့္ တိုးျမွင့္ေပးနိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း ေက်ာင္းေဆာင္၊ စာသင္ခန္း၊ ဆရာဆရာမ၊ သင္ေထာက္ကူ စသည့္လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ခ်က္ခ်င္း မျဖည့္ဆည္းေပးနိုင္ဘဲ ဘတ္ဂ်က္သေဘာအရ တစ္နွစ္ေနာက္က်ျပီး ရရွိလာတဲ့ ခြင့္ျပုဘ႑ဍာေငြအရ ခြဲေဝျဖည့္ဆည္း ေဆာင္ရြက္ေပးသြားနိုင္မွာ ျဖစ္ေျကာင္း၊ နိုင္ငံတကာ သုေတသန စီမံကိန္းမ်ားကို ေလ့လာျပီး ျမန္မာနိုင္ငံ တိုင္းရင္းသားယဉ္ေက်းမႈ၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းစဉ္လာမ်ား၊ တန္ဖိုးမ်ားနွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြသည့္ စီမံကိန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ျကရမွာ ျဖစ္ပါေျကာင္း၊ လိုအပ္ခ်က္မ်ားေသာ ပညာေရးက႑ဍတြင္ တစ္ဦးခ်င္းစီ၏ စြမ္းေဆာင္နိုင္မႈ၊ ဦးစီးဌာန၊ ဝန္ျကီးဌာန၏ အေကာင္အထည္ေဖာ္နိုင္မႈ စြမ္းရည္မ်ားျမွင့္တင္၍ ညီညီညြတ္ညြတ္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈသည္ အလြန္အေရးျကီးျပီး ပညာေရး အရည္အေသြး ျမင့္မားေရးအတြက္ အားလံုးပူးေပါင္းကာ ဝိုင္းဝန္းေဆာင္ရြက္ျကေစလိုပါေျကာင္း စသည္ျဖင့္ ေျပာျကားသည္။
ထို့ေနာက္ ေက်ာင္းျပင္ပနွင့္တစ္သက္ပညာေရးဦးစီးဌာန ညွြန္ျကားေရးမႉးခ်ုပ္ ေဒါက္တာခိုင္ျမဲက အလုပ္ရံုေဆြးေနြးပြဲ ရည္ရြယ္ခ်က္နွင့္ အဓိကရလဒ္မ်ားကို ေဆြးေနြးတင္ျပျပီး ေဆြးေနြးပြဲကို အစီအစဉ္တိုင္းဆက္လက္က်င္းပေျကာင္းသတင္းရရွိသည္။
No comments:
Post a Comment