Saturday, December 9, 2017
ပညာေရးဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး နွီးေနွာဖလွယ္ပြဲ (အေျခခံပညာက႑ဍ) က်င္းပ
ေနျပည္ေတာ္ ၂၀၁၇ဒီဇင္ဘာ ၈
ပညာေရးဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး နွီးေနွာဖလွယ္ပြဲ (အေျခခံပညာ က႑ဍ) ကို ယေန့ နံနက္ ၉ နာရီခြဲတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ ျမန္မာအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ကြန္ဗင္းရွင္းဗဟိုဌာန - ၂ ၌ က်င္းပရာ နိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိုလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုျကည္ တက္ေရာက္အမွာစကား ေျပာျကားသည္။
အဆိုပါနွီးေနွာဖလွယ္ပြဲသို့ နိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးထင္ေက်ာ္၏ ဇနီး ေဒၚစုစုလြင္၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီး ဦးေက်ာ္တင့္ေဆြ၊ ဦးအုန္းဝင္း၊ ေဒါက္တာမ်ိုးသိမ္းျကီး၊ ဦးေက်ာ္ဝင္း နွင့္ ေဒါက္တာဝင္းျမတ္ေအး၊ ျပည္ေထာင္စုရာထူးဝန္အဖြဲ့ဥကၠ႒ဌ ေဒါက္တာဝင္းသိမ္း၊ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီဥကၠ႒ဌ ေဒါက္တာမ်ိုးေအာင္၊ ဒုတိယဝန္ျကီး ဦးဝင္းေမာ္ထြန္း၊ ေနျပည္ေတာ္ ေကာင္စီဝင္မ်ား၊ တိုင္းေဒသျကီးနွင့္ ျပည္နယ္ဝန္ျကီးမ်ား၊ လွြတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ဖြံ့ျဖိုးေရး မိတ္ဖက္ အဖြဲ့အစည္းမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား၊ စာတမ္းရွင္မ်ား၊ ျမန္မာနိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ဆရာမ်ားအဖြဲ့ခ်ုပ္၊ တပ္မေတာ္ေက်ာင္းမ်ား၊ ဘုန္းေတာ္ျကီး သင္ပညာေရး ေက်ာင္းမ်ား၊ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းမ်ား၊ တိုင္းေဒသျကီးနွင့္ ျပည္နယ္ပညာေရးမႉးမ်ား၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ၊ အရပ္ဖက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ့အစည္းမ်ားနွင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ား တက္ေရာက္ျကသည္။ နွီးေနွာဖလွယ္ပြဲတြင္ နိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိုလ္က အဖြင့္အမွာ စကား ေျပာျကားရာတြင္ "အခုဆိုရင္ အေျခခံပညာ က႑ဍအတြင္း အဓိကနယ္ပယ္မ်ားျဖစ္တဲ့ ပညာသင္ယူမႈ အခြင့္အလမ္း၊ ပညာ အရည္အေသြးနဲ့ အက်ံုးဝင္မႈ၊ သင္ရိုးညွြန္းတမ္း၊ စစ္ေဆး အကဲျဖတ္ျခင္း၊ ဆရာအတတ္ပညာနဲ့ ပညာေရးစီမံခန့္ခြဲမႈ စသည္တို့မွာ လိုအပ္တဲ့ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲမႈ မ်ားကို ပညာေရးဝန္ျကီးဌာနအေနနဲ့ အထူးအေလးထား ေဆာင္ရြက္ျကတယ္ ဆိုတာကို သိျကလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ပညာသင္ျကားျခင္း၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ ပညာသင္ျကားျခင္းရဲ့ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ တာဝန္ယူျပီး တာဝန္ခံ ေဆာင္ရြက္တတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္၊ ဆက္စပ္စဉ္းစားေတြးေခၚ တီထြင္ျကံဆ တတ္တဲ့အရည္အခ်င္း၊ အသင္းအဖြဲ့နဲ့အတူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ လိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြနဲ့ ျပည့္ဝတဲ့ အစဉ္ေလ့လာသင္ယူေနတဲ့ လူသားေကာင္းမ်ား ျပုစုပ်ိုးေထာင္နိုင္ဖို့ ျဖစ္ပါတယ္။ "ကေလးမ်ားဟာ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာမ်ားအျပင္ မိမိေနအိမ္၊ မိမိပတ္ဝန္းက်င္ လူ့အဖြဲ့အစည္း၊ မိမိနိုင္ငံရဲ့သမိုင္းနဲ့ လက္ရွိ အေျခအေနမွသည္ ကမၻာတစ္ခုလံုး လူသားအားလံုးနဲ့ သက္ဆိုင္တဲ့ ဗဟုသုတ အရပ္ရပ္ကို သိျမင္နားလည္ဖို့ ျဖစ္ပါတယ္။ ကေလးမ်ားရဲ့ အေတြ့အျကံု ဗဟုသုတမ်ားကို အေျခခံျပီး အတူတကြ သင္ယူေလ့လာနိုင္တဲ့ အခြင့္ အလမ္းေတြကို စီစဉ္ဖန္တီး ေပးနိုင္တာနဲ့အမွ် ကေလးမ်ားရဲ့ စဉ္းစားေတြးေခၚ ေျမာ္ျမင္နိုင္မႈ ရင့္သန္လာေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ပြင့္လင္းမႈ၊ ခံနိုင္ရည္ရွိမႈ၊ စီမံခန့္ခြဲမႈ၊ ကူညီေစာင့္ေရွာက္လိုမႈ၊ တစ္ကိုယ္ေကာင္းမဆန္မႈ၊ အနစ္နာခံနိုင္မႈ၊ တာဝန္ယူမႈ၊ မတူကြဲျပားမႈမ်ားကို သိရွိနားလည္လက္ခံနိုင္တဲ့ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးမ်ား ရွင္သန္ဖြံ့ျဖိုးလာေစမွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အေျခခံပညာ၏ အခန္းက႑ဍ အေျခခံပညာက႑ဍရဲ့ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားကေတာ့ ပညာသင္ယူနိုင္တဲ့ အခြင့္အလမ္းေတြ ရရွိေစဖို့၊ ေက်ာင္းထြက္သြားရတဲ့ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ား မရွိေစဖို့၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းမွတစ္ဆင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာရပ္မ်ား ဒါမွမဟုတ္ တကၠသိုလ္ ပညာရပ္မ်ားကို ဆက္လက္သင္ျကားနိုင္ဖို့နဲ့ အေျခခံသုေတသန စြမ္းေဆာင္မႈမ်ားနဲ့ နယ္ပယ္အရပ္ရပ္ ဖြံ့ျဖိုးတိုးတက္လာေအာင္ အေထာက္ အကူျပုေစဖို့တို့ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အေျခခံပညာနွင့္ ပတ္သက္၍ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲရန္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ဒီရည္မွန္းခ်က္ေတြ အျပည့္အဝ ေအာင္ျမင္ေစဖို့အတြက္ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ့ အေျခခံပညာ က႑ဍမွာ အဓိကက်က် ျပုျပင္ေျပာင္းလဲရမယ့္ အခ်က္ေတြကေတာ့ KG+ 12 ပညာေရးစနစ္ အျဖစ္ေျပာင္းလဲဖို့၊ ေက်ာင္းထြက္နႈန္း ျမွင့္မားေနရတဲ့ အေျခခံ အေျကာင္းရင္းမ်ားကို ေျဖရွင္းနိုင္ေအာင္ ပံ့ပိုးေပးနိုင္ဖို့၊ အလြတ္က်က္မွတ္ရတဲ့ စနစ္ကေန စဉ္းစားေတြးေခၚမႈကို အေျခခံတဲ့ ပညာေရးစနစ္ဆီကို ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားရဲ့ အရည္အေသြး ျပည့္ဝလာေစဖို့၊ ပညာေရးေကာလိပ္မ်ား အဆင့္ျမွင့္တင္ေရး၊ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ သင္တန္းမ်ား စဉ္ဆက္မျပတ္ ပို့ခ်နိုင္ေရးတို့ကို ေဆာလ်င္စြာ ေဆာင္ရြက္ဖို့၊ သင္ရိုးညွြန္းတမ္းနဲ့ ေက်ာင္းသံုးဖတ္စာအုပ္မ်ားရဲ့ အရည္အေသြး ျမွင့္တင္ဖို့နဲ့ ပညာေရးဆိုင္ရာ အုပ္ခ်ုပ္မႈ စြမ္းေဆာင္ရည္မ်ား တိုးတက္ေစဖို့ တို့ကိုလည္း ေဆာင္ရြက္သြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ "ဒီလိုျပုျပင္ေျပာင္းလဲရမယ့္ အခ်က္ေတြ တစ္ခ်ိန္တည္း တစ္ျပိုင္တည္း အားလံုးျပီး စီးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာမွာ အခ်ို့ေသာ အခက္အခဲမ်ားလည္း ရွိေနေသးတာ ေျကာင့္ ဝန္နဲ့အား မွ်တမႈကို ခ်င့္ခ်ိန္ျပီး အုပ္ခ်ုပ္ေရးဆိုင္ရာ၊ ဘ႑ဍာေရးဆိုင္ရာ ေဘာင္အတြင္းက အင္တိုက္အားတိုက္ျကိုးပမ္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါတယ္။ ေဆာင္ရြက္ျပီး၊ ေဆာင္ရြက္ဆဲ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား "ယခုဆိုရင္ ေက်ာင္းအဆင့္မ်ား တိုးခ်ဲ့ဖြင့္လွစ္ျခင္း၊ ေက်ာင္းထြက္နႈန္း ေလ်ာ့က်ေရး ေဆာင္ရြက္ရာမွာလည္း ဘ႑ဍာေငြ ခြင့္ျပုနိုင္မႈေပၚ မူတည္ျပီး ေက်ာင္းသံုး ျပ႒ဌာန္းစာအုပ္မ်ား၊ ေက်ာင္းဝတ္စံုမ်ား၊ ဗလာစာအုပ္မ်ား အခမဲ့ ေပးေဝျခင္း၊ ဆရာ/ ေက်ာင္းသားအခ်ိုး မွ်တနိုင္ေရးအတြက္ ဆရာမ်ားတိုးခ်ဲ့ ခန့္ထားျခင္း၊ စာသင္ေဆာင္မ်ား တိုးခ်ဲ့ေဆာက္လုပ္ ျခင္းတို့အျပင္ ေက်ာင္းျပင္ပေရာက္ ကေလးမ်ားအတြက္ ေလ့လာဆန္းစစ္မႈ အစီအစဉ္ တို့ကိုလည္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါတယ္။ အျမင္အာရံု၊ အျကား အာရံုခ်ို့တဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၊ မသန္စြမ္းေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၊ နယ္စပ္ေဒသမွ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားကိုလည္း ပညာသင္ေထာက္ပံ့ေျကးမ်ား ခ်ီးျမွင့္ေပးလ်က္ ရွိပါတယ္။ "အျမစ္တြယ္ေနတဲ့ အလြတ္က်က္မွတ္ရတဲ့ ပညာေရး စနစ္ကေန စဉ္းစားေတြးေခၚမႈကို အေျခခံတဲ့ ပညာေရးစနစ္ဆီသို့ ေျပာင္းလဲရာမွာလည္း ဆရာနဲ့ေက်ာင္းသား အမ်ားစု အရိုးစြဲေနတဲ့ ျပ႒ဌာန္းစာအုပ္ပါ အေျကာင္းအရာမ်ားကိုသာ သင္ျကားေပးျခင္း၊ သင္ရိုးမာတိကာအတိုင္း အျမန္ ျပီးစီးေအာင္ သင္ျကားျခင္း၊ အတန္းေအာင္ခ်က္ ျမင့္မားျခင္းကိုသာ အာရံုစူးစိုက္ျခင္း၊ စာေမးပြဲေအာင္ဖို့ အတြက္သာ သင္ျကားေပးျခင္း၊ ျပ႒ဌာန္းစာအုပ္ပါ အခ်က္အလက္မ်ားအတိုင္း တစ္ေသြမတိမ္းေျဖဆိုနိုင္မွသာ ရလဒ္ေကာင္းမြန္ျခင္း စတဲ့အခ်က္ေတြကိုလည္း မျဖစ္မေန ျပုျပင္ေျပာင္းလဲရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ "အဓိကအားျဖင့္ သင္ရိုးညွြန္းတမ္း အေျကာင္းအရာမ်ားဟာ ကေလးတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ့ စဉ္းစားဉာဏ္ကို ထက္သန္ေစရပါမယ္။ စိတ္ကူးဉာဏ္ကို ပံ့ပိုးနိုင္ေစရပါမယ္။ ေကာင္းေသာ အေလ့အက်င့္နဲ့ စာရိတၱကို ျဖည့္ဆည္း ေပးနိုင္ေစရပါမယ္။ က်န္းမာေသာ ခနၶာကိုယ္မွာ ျကံ့ခိုင္ေသာ စိတ္ဓာတ္ကို ရွင္သန္ေစရပါမယ္။ ဒီလိုသင္ရိုးညွြန္းတမ္း ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား ေပါက္ေျမာက္ေစေရးအတြက္ ဆရာအတတ္ပညာ ျပည့္ဝမႈကအဓိက အေရးျကီးပါတယ္။ "ဒါေျကာင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအတြက္ ဆရာအတတ္ပညာ ျပည့္ဝေစေရး၊ သင္ျကားမႈ စြမ္းေဆာင္ရည္ ျမင့္မားေရးအတြက္ အဂၤႅိပ္စာနဲ့ အိုင္စီတီ အရည္အေသြး ျမင့္မားေရး၊ သင္ျကားသင္ယူမႈ အရည္အေသြး ျမွင့္တင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း စဉ္ဆက္မျပတ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းအဆင့္၊ ေက်ာင္းမိသားစုအဆင့္၊ ေက်ာင္းအုပ္စု အဆင့္၊ ျမို့နယ္အဆင့္၊ ခရိုင္အဆင့္၊ တိုင္းေဒသျကီး/ ျပည္နယ္အဆင့္၊ ဗဟိုအဆင့္ စသည္ျဖင့္ လုပ္ငန္းခြင္စြမ္းရည္ျမွင့္ ေဆြးေနြးပြဲမ်ား ျပုလုပ္ေပးေနျပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအေနနဲ့လည္း သက္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းနယ္ပယ္အလိုက္ သုေတသန လုပ္ငန္းမ်ား၊ ပေရာဂ်က္လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အရည္အေသြး ျမင့္ျမင့္မားမားနဲ့ ေဆာင္ရြက္ျက နိုင္ဖို့လည္း လိုအပ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၊ ဆရာ၊ မိဘမ်ား၏ တာဝန္အသီးသီး "ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားရဲ့ အတတ္ပညာ၊ စြမ္းေဆာင္ရည္ျပည့္ဝဖို့ လိုအပ္သလို တစ္ဖက္ကလည္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားနဲ့ မိဘမ်ားကိုယ္တိုင္ ပါဝင္ျဖည့္ဆည္း ေပးရမယ့္ လိုအပ္ခ်က္ေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားဟာ ေက်ာင္းမွန္မွန္ တက္ေရာက္ေနရံုနဲ့သာ တာဝန္ေက်ပြန္တာ မဟုတ္ဘဲ တစ္ေန့တာ သင္ခန္းစာအေပၚမွာ ျခံုငံုစဉ္းစား သံုးသပ္ေတြးေခၚနိုင္ျခင္း၊ အားကစားနွင့္ အနုပညာ ဘာသာရပ္ေတြမွာ ကိုယ့္ဝါသနာကို အရင္းခံျပီး ပါဝင္ေဆာင္ရြက္တတ္ျခင္း၊ ျပင္ပစာေပ ဖတ္ရႈတတ္သည့္ အေလ့အက်င့္ေကာင္းမ်ား ရယူနိုင္ျခင္း၊ မိမိဖတ္ရႈတဲ့ စာအုပ္စာေပမ်ားမွ ရရွိလာတဲ့ ဗဟုသုတ၊ ဉာဏ္ပညာမ်ားကို အေျခခံျပီး အေျကာင္းအက်ိုး အေကာင္းအဆိုးမ်ားကို ေဝဖန္ပိုင္းျခားတတ္တဲ့ အသိအျမင္ ရရွိေစျခင္းအထိပါ ျကိုးစားအားထုတ္ဖို့ လိုအပ္ပါတယ္။ မိဘမ်ားအေနျဖင့္လည္း မိမိတို့ရဲ့ သားသမီးမ်ားရဲ့ တီထြင္ျကံဆနိုင္မႈကို အားေပးကူညီျခင္း၊ စဉ္းစား ေတြးေခၚ နိုင္မႈအတြက္ ပူးေပါင္းစီမံ ေလ့က်င့္ေပးျခင္းမ်ားတို့နဲ့ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ျဖည့္ဆည္း ေဆာင္ရြက္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ "စာဖတ္စြမ္းရည္ အေလ့အက်င့္မ်ား၊ ေဟာေျပာပြဲမ်ား၊ ေဆြးေနြးပြဲမ်ား၊ အားကစား ပြဲမ်ား ျပုလုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ ကေလးေပ်ာ္ေက်ာင္းမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးေပးနိုင္ျခင္းဟာလည္း ပညာေရး အရည္အေသြး ျပည့္ဝေအာင္ စြမ္းေဆာင္ နိုင္ျခင္းနဲ့အတူ ေက်ာင္းထြက္နႈန္း ေလ်ာ့နည္းပေပ်ာက္နိုင္မယ့္ အဓိကနည္းလမ္း တစ္ရပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ "ပညာရပ္နဲ့ ယဉ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ သင္ယူ ေလ့လာေရး ခရီးထြက္ျခင္း၊ စူးစမ္းေလ့လာ မႈမ်ားကို မွတ္တမ္း တင္ျခင္း၊ ေက်ာင္းစာျကည့္တိုက္မ်ားကို ျပုစုပ်ိုးေထာင္ေပးျခင္းျဖင့္ စာေပနဲ့အသိဉာဏ္ အေတြးအေခၚ ျမင့္မားေစဖို့ ေလ့က်င့္ေပးနိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာေရးမွတစ္ဆင့္ နိုင္ငံအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား "ဒါဆိုရင္ ပညာေရးကေန ကြ်န္မတို့နိုင္ငံအတြက္ ဘာေတြေမွ်ာ္လင့္ နိုင္ပါသလဲ။ ေရရွည္ ရင္းနွီးျမွပ္နွံမႈ ျဖစ္တဲ့ ပညာေရးျဖင့္ ကြ်န္မတို့ယခု ျကံုေတြ့ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ဆင္းရဲနြမ္းပါးမႈကေန လြတ္ေျမာက္ဖို့ ေမွ်ာ္လင့္နိုင္ပါမယ္။ "ပညာေရးျဖင့္ မညီမွ်မႈမ်ား မတည္ျငိမ္မႈမ်ား ကင္းေဝးပေပ်ာက္ျပီး တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈ၊ တရားမွ်တမႈ၊ ျငိမ္းခ်မ္းမႈ၊ လြတ္လပ္မႈမ်ားကို နိုင္ငံသားမ်ား အားလံုး ရယူခံစားနိုင္ဖို့ ေမွ်ာ္လင့္နိုင္ပါမယ္။ "ပညာေရးျဖင့္ ကြ်န္မတို့ရဲ့ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ျကီးကို ဆတက္ထမ္းပိုး တိုးတက္ ျမင့္မားလာေစဖို့၊ ပိုမိုစည္းလံုး ညီညြတ္ေစဖို့၊ ျငိမ္းခ်မ္း စည္ပင္ေစဖို့ ေမွ်ာ္လင့္နိုင္ပါမယ္။ "ပညာေရးျဖင့္ ျပည္ေထာင္စု တိုင္းရင္းသားမ်ားရဲ့ ရိုးရာယဉ္ေက်းမႈ ဓေလ့မ်ားကို တန္းဖိုးထားျမတ္နိုး ထိန္းသိမ္းသြားျကဖို့ ေမွ်ာ္လင့္နိုင္ပါမယ္။ "ပညာေရးျဖင့္သာ နိုင္ငံသားတိုင္း၊ မိသားစုတိုင္း လူတန္းေစ့ဘဝမ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ျပီး သာယာေပ်ာ္ရွြင္စြာ ရပ္တည္နိုင္ဖို့ေမွ်ာ္လင့္ရပါမယ္။ ဒါေတြဟာ ပညာေရးကေန ကြ်န္မတို့ ေမွ်ာ္လင့္ရယူနိုင္တဲ့ အခြင့္ အလမ္းေတြပါပဲ။ ဒါ့ေျကာင့္ ပညာရည္ ျမင့္မားဖို့အတြက္ အဓိက အေျခခံအက်ဆံုးျဖစ္တဲ့ အေျခခံပညာ အဆင့္ ပညာေရးေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ား မွသည္ ကေလးတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ့ ပညာသင္ယူမႈ အခြင့္ အလမ္းမ်ား၊ ပညာေရး အရည္အေသြးမ်ား ျပည့္ဝေအာင္ ျဖည့္ဆည္းေပးနိုင္မယ့္ လုပ္ငန္း စဉ္မ်ားအထိ စ၊ လယ္၊ ဆံုး အျပည့္အဝ ေအာင္ျမင္ေစေရး အတြက္ ယခု နွီးေနွာဖလွယ္ပြဲမွာ ရင္းနွီးပြင့္လင္းစြာ ေဆြးေနြးျကျပီး တာဝန္ယူ တာဝန္ခံ၍ ပူးေပါင္းတီထြင္ျကံဆတတ္ေသာ နိုင္ငံ့သားေကာင္း၊ လူသားေကာင္းမ်ားကို ေလ့က်င့္ေပးနိုင္ ျကပါေစလို့ ဆနၵျပုပါတယ္"ဟု ေျပာျကားသည္။ ထို့ေနာက္ နိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိုလ္ေဒၚေအာင္ဆန္းစုျကည္သည္ ပညာေရး ဖြံ့ျဖိုးတိုးတက္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးနွီးေနွာဖလွယ္ပြဲ (အေျခခံပညာက႑ဍ)သို့ တက္ေရာက္လာျကသူမ်ားနွင့္အတူ မွတ္တမ္းတင္ ဓာတ္ပံုရိုက္ျပီး နွီးေနွာဖလွယ္ပြဲအထိမ္း အမွတ္ အေျခခံပညာျပခန္းမ်ားကို လွည့္လည္ ျကည့္ရႈသည္။ ယင္းေနာက္ ပညာေရးဖြံ့ျဖိုးတိုးတက္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး နွီးေနွာဖလွယ္ပြဲ (အေျခခံပညာက႑ဍ) ကို ဆက္လက္က်င္းပရာ ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီး ေဒါက္တာ မ်ိုးသိမ္းျကီးနွင့္ ဒုတိယဝန္ျကီး ဦးဝင္းေမာ္ထြန္း တို့က ပညာေရးဖြံ့ျဖိုး တိုးတက္မႈအေကာင္ အထည္ေဖာ္ေရး နွီးေနွာဖလွယ္ပြဲ (အေျခခံပညာ က႑ဍ) နွင့္ စပ္လ်ဉ္း၍ ေဆြးေနြးေျပာျကားျကသည္။ အဆိုပါနွီးေနွာဖလွယ္ပြဲတြင္ ပညာေရးျပကၡဒိန္ပါ လုပ္ငန္းမ်ား ထိေရာက္စြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ အေျခခံပညာ အရည္အေသြး ျမင့္မားေရး လုပ္ငန္းစဉ္မ်ားတြင္ မိဘအုပ္ထိန္းသူ ျပည္သူမ်ား၏ ပူးေပါင္းပါဝင္ ေဆာင္ရြက္မႈကို ျမွင့္တင္ျခင္း၊ အေျခခံပညာေရး လူတိုင္း အက်ံုးဝင္မႈ အားေပးျမွင့္တင္ျခင္း၊ ျပည္သူ့နီတိ အေလ့အက်င့္နွင့္ အေျခခံပညာ ေရးအရည္အေသြး ျမင့္မားေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ေက်ာင္းထြက္သူပ ေပ်ာက္ေရး၊ မူလတန္းပညာသင္ယူသူ အားလံုးမူလတန္း ပညာသင္ယူျပီးေျမာက္ေရး၊ ဆရာ တတ္ကြ်မ္းမႈ စံသတ္မွတ္ခ်က္ အညွြန္းေဘာင္၊ စာသင္ခန္းတြင္ သင္ျကားသင္ယူမႈ တိုးတက္ ျမင့္မားေရးေဆာင္ရြက္မႈ၊ အတူ ပူးေပါင္းသင္ယူ လက္ေတြ့ လုပ္ေဆာင္ျခင္း၊ အလယ္တန္း ပညာသင္ယူျပီးေျမာက္ျပီး အထက္တန္းပညာ ဆက္လက္ပညာ သင္ယူေရး ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ သင္ယူတတ္ေျမာက္မႈ အကဲျဖတ္စစ္ေဆးျခင္းအေပၚ အျကံျပုေဆြးေနြးျခင္း၊ အေျခခံပညာ အဆင့္ ပညာရည္စစ္ေဆး တိုင္းတာမႈကို ေလ့လာသံုးသပ္ျခင္း၊ ျကီးျကပ္အကဲျဖတ္ လုပ္ငန္းမ်ား ထိေရာက္ ေအာင္ျမင္ေရး ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ဆရာ၊ဆရာမမ်ား ခန့္ထားမႈတြင္ အရည္အခ်င္း ရွိ၍ သင္တန္းျပီးေျမာက္ သူမ်ားကို ခန့္ထားေရးနွင့္ ထိုခန့္ထားသည့္ အေရအတြက္ အတိုင္းသာ ရာထူးေျပာင္းေရွြ့ ရာထူး တိုးေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ကမၻာ့ဘဏ္ေခ်းေငြျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေသာ ေက်ာင္းဖြံ့ျဖိုး တိုးတက္မႈ အေထာက္အကူျပု အစီအစဉ္ ေအာင္ျမင္စြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေရး၊ အေျခခံပညာ ဆရာ ဆရာမမ်ား အရည္အေသြး ျမင့္မားေစရန္ ထိေရာက္ေသာ အလုပ္ရံုေဆြးေနြးပြဲမ်ား ျပုလုပ္ျခင္းနွင့္ ျမို့နယ္/တိုင္းေဒသျကီး အလိုက္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ျဖည့္ဆည္းရန္ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ား ျပုစုေရး ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ျခင္း စသည့္ စာတမ္းေခါင္းစဉ္မ်ားကို ေဆြးေနြးသြား ျကမည္ျဖစ္ေျကာင္း သိရသည္။ အဆိုပါ ပညာေရးဖြံ့ျဖိုး တိုးတက္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး နွီးေနွာဖလွယ္ပြဲ (အေျခခံပညာက႑ဍ) ကို ဒီဇင္ဘာ ၁၀ ရက္ထိ ဆက္လက္ က်င္းပသြားမည္ျဖစ္သည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment