ရန္ကုန္ ၂၀၁၇ ေအာက္တိုဘာ ၃၀
ဆရာအတတ္ပညာ သင္ရိုးညွြန္းတမ္းေျပာင္းလဲျခင္း အေထာက္အကူျပုမည့္ ဘက္စံုလွြမ္းျခံုေသာ ဆရာမ်ားနွင့္ဆိုင္ေသာ မူဝါဒေရးဆြဲေရး ေဆြးေနြးပြဲကို ယေန့နံနက္ ၉ နာရီတြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ပင္လံုေဆာင္ခန္းမ၌ က်င္းပရာ ပညာေရးဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီး ေဒါက္တာမ်ိုးသိမ္းျကီး၊ ျပည္သူ့လွြတ္ေတာ္ ပညာေရးျမွင့္တင္ေရးေကာ္မတီ ဥကၠ႒ဌနွင့္အဖြဲ့ဝင္မ်ား၊ အမ်ိုးသားပညာေရး မူဝါဒေကာ္မရွင္ ဒုတိယဥကၠ႒ဌ ဦးညီလွငယ္နွင့္အဖြဲ့ဝင္မ်ား၊ အမ်ိုးသားပညာေရးအဆင့္အတန္းနွင့္ အရည္အေသြးအာမခံမႈ အကဲျဖတ္ေရး ေကာ္မတီဥကၠ႒ဌ၊ အမ်ိုးသား သင္ရိုးညွြန္းတမ္းေကာ္မတီ ဥကၠ႒ဌ၊ UNESCO Paris၊ Teacher Task Force မွ Project Officer Ms. Diane၊ ညွြန္ျကားေရးမႉးခ်ုပ္မ်ား၊ ပါေမာကၡခ်ုပ္မ်ား၊ ဒုတိယညွြန္ျကားေရးမႉးခ်ုပ္မ်ား၊ ဒုတိယပါေမာကၡခ်ုပ္မ်ားနွင့္ ပညာေရးေကာလိပ္မ်ားမွ ေက်ာင္းအုပ္ျကီးမ်ား၊ UNESCO Myanmar မွ တာဝန္ရွိသူမ်ားနွင့္ဖိတ္ျကားထားသူမ်ား တက္ေရာက္ျကသည္။ ေဆြးေနြးပြဲတြင္ ပညာေရးဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီး ေဒါက္တာမ်ိုးသိမ္းျကီးက အဖြင့္အမွာစကား ေျပာျကားရာတြင္ Sustainable Development Goad 4 ကို ရရွိရန္ ဆရာမ်ားသည္ အဓိကက် ေျကာင္းနွင့္ ပညာေရးျပုျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို က်ယ္က်ယ္ျပန့္ျပန့္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ဆရာအတတ္ပညာက႑ဍကို ပိုမိုဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္ေျကာင္း၊ ဆရာအရည္အေသြးျမွင့္တင္ရန္ မူေဘာင္တစ္ခုခ်မွတ္၍ တိက်ေသာ မူဝါဒမ်ား၊ စီမံကိန္းမ်ားျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္မည့္ စနစ္တို့ကို တိက်စြာ သတ္မွတ္ထားရန္ လိုအပ္ပါေျကာင္း၊ ဆရာမ်ားေမြးထုတ္ျခင္း၊ ေလ့က်င့္ျခင္း၊ ခန့္ထားျခင္း၊ ဆရာမ်ား လုပ္ငန္းခြင္တြင္ ဆက္လက္တည္တံ့ေစျခင္း စသည္တို့နွင့္ပတ္သက္၍ တိက်ေသာ လမ္းညွြန္ခ်က္မ်ားစသည့္ ဘက္စံုလွြမ္းျခံုေသာ ဆရာမ်ားနွင့္ဆိုင္ေသာ မူဝါဒသည္ အေရးျကီးပါေျကာင္း၊ ပညာေရးဝန္ျကီးဌာနသည္ အမ်ိုးသားပညာေရး မဟာဗ်ူဟာစီမံကိန္း(၂၀၁၆-၂၀၂၁)တြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္အတိုင္း လက္ရွိပညာေရး ေကာလိပ္မ်ားကို ၄ နွစ္သင္ ပညာေရးဒီဂရီေကာလိပ္မ်ားအျဖစ္ တိုးျမွင့္ေဆာင္ရြက္ရန္ စီစဉ္လ်က္ရွိပါေျကာင္း၊ ထိုသို့ေဆာင္ရြက္ျခင္းမွာ မူလတန္းဆရာမ်ား၏အရည္အေသြးကို တိုးျမွင့္ရန္ျဖစ္ေျကာင္း၊ ဆရာအတတ္ပညာက႑ဍတြင္ ဆရာမ်ားနွင့္ဆိုင္ေသာ မူဝါဒတစ္ရပ္ခ်မွတ္ရန္ လိုအပ္ေျကာင္းနွင့္ ဆရာအတတ္ပညာ စီမံခန့္ခြဲမႈနွင့္ အရည္အေသြး အာမခံမႈရွိေရးကို လိုအပ္ေသာ ပူးေပါင္းျဖည့္ဆည္းေဆာင္ရြက္ သြားမည္ျဖစ္ေျကာင္းျဖင့္ ေျပာျကားသည္။ ထို့ေနာက္ အမ်ိုးသားပညာေရးမူဝဒါေကာ္မရွင္ ဒုတိယဥကၠ႒ဌ ဦးညီလွငယ္ နွင့္ UNESCO Myanmar မွ Dr. Dagny တို့က အမွာစကားေျပာျကားသည္။ ယင္းေနာက္ Ms. Diane က Components of a comprehensive teacher policy and how to develop it ေခါင္းစဉ္ျဖင့္ ေျပာျကားရာ တက္ေရာက္လာျကသူမ်ားက ေဆြးေနြးခဲ့ျကျပီး Teacher Policy နွင့္ဆိုင္ေသာ အေျကာင္းအရာမ်ားနွင့္ ပတ္သက္၍ ပညာေရးျမွင့္တင္မႈေကာ္မတီ ဥကၠ႒ဌ၊ အမ်ိုးသားပညာေရး မူဝါဒေကာ္မရွင္မွ ကိုယ္စားလွယ္၊ ဆရာအတတ္ပညာ စံအညွြန္းေဘာင္ေရးဆြဲေရး လုပ္ငန္းအဖြဲ့ဥကၠ႒ဌ၊ အဆင့္ျမင့္ပညာဦးစီးဌာနနွင့္ ပညာေရးေကာလိပ္မ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေနြးျကျပီး တက္ေရာက္လာျကသူမ်ားက ေမးျမန္းအျကံျပုခဲ့ျကသည္။ ထို့ေနာက္ ပညာေရးဝန္ျကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ျကီး ေဒါက္တာမ်ိုးသိမ္းျကီးက နိဂံုးခ်ုပ္အမွာစကား ေျပာျကားခဲ့ေျကာင္း သိရသည္။ ယေန့က်င္းပသည့္ ေဆြးေနြးပြဲသည္ ဘက္စံုလွြမ္းျခံုနိုင္ေသာ ဆရာမ်ားနွင့္ဆိုင္ေသာ မူဝါဒတြင္ ပါဝင္ရမည့္ အေရးျကီးေသာ အခန္းက႑ဍမ်ားကို စဉ္းစားရန္နွင့္ ဆရာ ဆရာမမ်ားနွင့္္ဆိုင္ေသာ မူဝါဒ၏အေရးပါမႈကို နားလည္သိရွိလာေစရန္ျဖစ္ေျကာင္း သိရသည္။
No comments:
Post a Comment